Lähetykset & Palautukset

TOIMITUSEHDOT

 

Pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme mahdollisimman laajat toimitustapa- vaihtoehdot, jotta jokainen löytäisi itselleen sopivan palvelun. Kunkin valittavissa olevan toimitustavan hinnan näet toimitustapaa valittaessa.

Tarjoamme tällä hetkellä valmiiksi hinnoitellut toimitustavat seuraaviin maihin: Suomi

Tulemme lisäämään uusia toimitusmaita sitä mukaan, kun kysyntää ilmenee, joten ilmoita mahdollisesta toiveestasi asiakaspalveluumme dots@dots.fi.

Mikäli maasi ei ole toimitusmaiden listalla, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme dots@dots.fi, niin selvitämme parhaan mahdollisen toimitustavan ja sen hinnoittelun sinulle.

 

NOUTO 

Tilauksen nouto myymälästä on veloitukseton. Lähetämme teille erikseen ilmoituksen, kun tilaus on käsitelty ja noudettavissa Helsingin myymälästä. Säilytämme tilauksia 14 vuorokauden ajan noutoilmoituksen lähettämisen jälkeen. Noutamattomien tilausten omistusoikeus siirtyy Dotsille ja hyvitämme noutamattomat tilaukset asiakkaan valitseman maksutavan mukaisesti mahdollisimman pian sen jälkeen, kun palautus on käsitelty.

Ilmoitattehan mahdollisista noutoesteistä asiakaspalveluumme numeroon 050 439 3597 tai sähköpostitse dots@dots.fi, jotta voimme tarvittaessa sopia tilauksen noudosta yksilöllisesti!

Helposti rikkoutuville, hankalasti pakattaville ja erityisen painaville tuotteille voi valita toimitustavaksi vain Nouto Myymälästä- vaihtoehdon. Mikäli haluat tällaiselle tuotteelle muun toimitustavan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme dots@dots.fi, niin selvitämme toimitusvaihtoehdot sekä niiden kustannukset.

 

LÄHETYKSET

 

Toimitustavat tuottaa seuraavat yhteistyökumppanimme. (Tuotteen nimeä klikkaamalla pääset yhteistyökumppanimme sivulle tarkastelemaan tuotteen yksityiskohtia):

 

DB Schenker

DB Schenker Noutopistepaketti

Lähetys toimitetaan noutopisteeseen noudettavaksi (Esim. K-Marketit ja R-Kioskit, pakettiautomaatit. Verkosto laajenee jatkuvasti). Kuljetus kestää keskimäärin 1-2 arkipäivää ja saat ilmoituksen tekstiviestitse tai kirjeellä, kun paketti on noudettavissa valitsemastasi verkkokaupan noutopisteestä. Lähetyksissä käytetään seurantatunnusta, joten voit seurata lähetyksen kulkua.

 

Matkahuolto

Bussipaketti - Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja asiakas noutaa sen Matkahuollon toimipisteestä. Kuljetusaika voi olla pidempi silloin, kun kuljetusreitti edellyttää bussinvaihtoa.

 

Lähellä-paketti - Paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa.

 

Jakopaketti – Toimitetaan yrityksen osoitteeseen arkisin päivällä (klo 8-16). Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. Ei yhteydenottoa vastaanottajaan ennen toimitusta, joten sopii pääasiassa yritysvastaanottajille.

 

Kotijakelu – Jaetaan vastaanottajan kotiosoitteeseen vastaanottajan kanssa sovittuna ajankohtana, myös iltaisin. Paketti kuljetetaan 1-3 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä.

 

PALAUTUS- JA TAKUUEHDOT

 

Verkkokaupassa tehtyjen ostosten palautusaika on 14 päivää siitä, kun asiakas on vastaanottanut tavaran. Virheettömän tuotteen palauttamisesta tai vaihdosta aiheutuvista kuluista vastaa kokonaisuudessaan asiakas itse.

 

Palautus tapahtuu yhteistyökumppaneidemme DB Schenkerin tai Matkahuollon kautta, riippuen siitä minkä yhtiön kautta alkuperäinen lähetys on toimitettu.

 

Palautusta ei tarvitse maksaa, kun sen lähettää alla olevien ohjeiden mukaan, vaan palautuksista aiheutuvat kustannukset vähennetään asiakkaalle palautuvasta summasta tuotepalautuksen yhteydessä (DB Schenker 5€ ja Matkahuolto 7€).

 

HUOM! Tuotteen vaihtaminen toiseen, vähintään saman hintaiseen tuotteeseen, on asiakkaalle aina maksuton täyttämällä tilauksen mukana tulleen palautuslomakkeen. Näissä tilanteissa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, niin opastamme teitä korvaavan tuotteen löytämisessä.

 

  1. Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja myyntikunnossa sisältäen hintalaput.
  2. Liitä pakkauksen mukaan palautuslomake täytettynä
  3. Pakkaa lähetys niin, ettei tuote pääse vahingoittumaan palautuksen aikana.
  4. DB Schenkerin palautukset koskevat toistaiseksi vain niitä tilauksia, joissa paketti on toimitettu Schenkerin kautta asiakkaalle. Mikäli olet valinnut DB Schenkerin toimitustavaksi, voit tehdä palautuksen heidän kauttaan säilyttämällä alkuperäisen lähetyksen osoitelapun tai lähetysnumeron ja toimittamalla paketin Schenkerin noutopisteeseen. DB Schenkerin noutopisteet löydän ositteesta https://www.myschenker.fi/noutopistehaku/
    Matkahuollon palautus tapahtuu palautustunnuksella 9539995. Matkahuollon Palvelupisteet löydät täältä https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet
  5. Palautusosoite: DOTS, Fredrikinkatu 30, 00120, Helsinki
  6. Palautamme tuotteen kauppasumman, vähennettynä palautuksen kustannuksilla, valitsemallenne maksutavalle viimeistään kahden viikon kuluessa siitä, kun palautus on saapunut meille.

 

ONGELMATILANTEET PALAUTUKSISSA

 

Jos lähettämänne paketti on kadonnut tai vaurioitunut kuljetuksessa, olettehan yhteydessä valitsemaanne kuljetusyhtiöön.

 

LUNASTAMATON PAKETTI

Lunastamattomista lähetyksistä perimme sekä lähetystä, että palautusta koskevat toimituskulut.

 

TUOTEREKLAMAATIOT

Jos olet vastaanottanut viallisen tai väärän tuotteen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme:

Puhelinnumero: 050-4393597

Sähköposti: dots@dots.fi

Ohjeet viallisen tai väärän tuotteen palauttamiselle:

  1. Liitä pakkauksen mukaan kuvaus viallisesta tuotteesta.
  2. Lähetä paketti Matkahuollon kautta, käyttämällä palautustunnusta 9539995.
  3. Ilmoita yhteystietosi myös kuljetusyhtiölle lähettäessäsi pakkausta.
  4. Palautusosoite: DOTS, Fredrikinkatu 30, 00120, Helsinki

 

Reklamaatio-oikeus koskee tuotteiden valmistus- ja materiaalivirheitä. DOTS ei vastaa tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käsittelystä tai hoito-ohjeiden noudattamatta jättämisestä aiheutuneista vahingoista.  Näissä tapauksissa DOTS varaa oikeuden olla hyväksymättä asiakkaan reklamaatiota. Aiheellisissa reklamaatiotapauksissa hyvitämme palautuksesta asiakkaalle aiheutuneet kuljetuskulut.