Vielä reilut pari viikkoa sitten tein pitkän työmatkan, samoin kun monet kollegat ja kuvittelin että virustilanne ja orastava paniikki oli yliliioiteltua ja että koko koronasta  selviää maalaisjärjellä ja huolellisella käsien pesulla. Pariisin muotiviikoilla oli hiljaista kun ostajat ympäri maailman karttoivat lentämistä ja ihmispaljoutta, se pisti jo hieman ajattelemaan että miten tämä vaikuttaa tulvaisuuteen. Todellisuus kuitenkin iski pahemman kerran vasta viikko sitten. Kadut ja kaupat autioituivat hetkessä ja päiviä pyörittää vain koronauutiset. Tuntuu mahdottomalta pysyä mukana siinä miten turvata asiakkaidemme ja henkilökunnan terveys tai miten tilanteen jatkuessa voimme turvata henkilökuntamme työpaikat.  

Ensimmäinen asia oli nostaa myymälässä hygienian taso korkealle. Henkilökuntaa ohjeistettiin vaihtamaan kaikki pyyhkeet paperiin, myymälöissä on asiakkaiden saatavilla käsidesiä, pinnat ja ovenkahvat desinfioidaan säännöllisesti päivän mittaan ja henkilökunnalla on käytössä puuvilla hansikkaat. Meille niin ominaiset halaukset ja poskipusut joudutaan vaihtamaan pusuemojiin. Hirmu vaikeaa, kun aina tekisi mieli halata kun kohtaa ihanaisen:)

 

Jouduimme valitettavasti siirtämään kevään suositut FEP iltamme aurinkoisempaan ajankohtaan mikä oli tietysti iso pettymys sekä asiakkaillemme että meille. FEP illat ovat olleet meille aina sesongin kohokohta. Ilta jota sekä asiakkaat että kaikki Dots babet odottavat, ihania kohtaamisia, rentoa fiilistä, kuplia ja naurua. Itselleni joka istun normaalisti muualla koneen ääressä on se ainutlaatuinen tilaisuus tavata mahdollisimman monia teistä samaan aikaan. Toivon sydämmestäni että tapaamme mahdollisimman pian ja saadaan taas halata tavatessa <3

Sillä aikaa meillä onkin pähkinä purtavana. Pystytäänkö pitämään myymälat auki vai pitäisikö sulkea? Haluamme toimia vastuullisesti  ja huolehtia asiakkaidemme ja  henkilökuntamme terveydestä mutta koemme suurta vastuuta ja huolta myös henkilökuntamme työpaikoista.

Ainoa kanava myyntiin onkin verkkokauppamme ja tässä onkin se purtava pähkinä, miten saamme verkkoon sen Dots fiiliksen? Meille yksi tärkeimmistä asioita, arvoista ja vahvuuksista on tehdä jokaisen asiakkaan käynnistä Dotsissa elämys. Kun se tulee sydämmestä ja siinä onnistuu niin parhaana palkintona on kukkakimppu asiakkalta kiitoksena elämyksestä. Silloin tietää onnistuneensa! Saatat tunnistaa itsesi, kiitos sinulle rakas asiakkaamme joka kukat toit, et tiedä miten onnelliseksi yhden babystämme teit! Tiedän että kaikki Dots babyt tekevät tätä aidosti ja sydämmestä, rakastavat asiakkaitamme ja kohtaamisia. Näitä ihania kohtaamisia jaetaan toisillemme Dotsin whats app ryhmässä ylpeinä ja onnellisina. Nyt on ihan pakottava tarve jakaa näitä tarinoita myös teille. 

Alehandra:

"Tänään kävi yksi meidän ihana kanta-asiakas miehensä kanssa. Asiakas oli kiinnostunut nahkahousuista, josta sitten päädyttiin sovittamaan kaikkia myymälän nahkahousuja. Yllätys yllätys danten housut olivat enemmän kuin täydelliset. Housujen kanssa sovitettiin halon uutta collegea ja second femalen puseroa. Todettiin yhdessä aviomiehen kanssa, että jälleen kerran tehtiin oikein hyviä löytöjä eikä auta muu ku viedä ihanuudet kotiin😄♥️ kassalla mies vielä totesi että hän on oikein tyytyväinen, vaimo löytää aina kaikki tarvittavat meidän liikkeestä."

Mira: 

”Alkuviikosta ovesta astui sisään kokonaan uusi asiakas ihmettelemään että mikäs paikka tämä tämmöinen on. Käytiin yhdessä hieman läpi Dotsin tarjontaa ja hän oli oikein innoissaan sitä että oli löytänyt näin kauniin myymälän! Asiakas ihastui muutamaan ale-koruun ja ne laitettiin hänelle samantien pakettiin mukaan. Muutama päivä myöhemmin sama asiakas astui ovesta sisään ja kertoi että hänen oli pakko tulla uudestaan ihastelemaan tätä mystistä myymälää. Vaatteita hän ei kuitenkaan katsonut ollenkaan sillä oli varma että ”ei minulla ole toivoakaan mahtua niihin”. Pienen rohkaisin jälkeen asiakas kuitenkin asteli kohti sovituskoppeja a-linjainen alemekko kädessään - ja voi sitä riemun määrää kun mekko olikin täydellisen kokoinen! Tästä innostuneena asiakas riensi kohti alerekkejä ja teki sieltä vielä ihanan löydön. Asiakas oli silmin nähden iloinen siitä että oli löytänyt uutta päälle pantavaa ja kiitti kovasti sovitus-rohkaisusta. Asiakas lähti hymyissä suin painelemaan kohti ulko-ovea mutta palasi pian takaisin PB:n laukku kädessään. ”Minulle jäi nyt niin hyvä fiilis että haluan ostaa vielä tämän siskolleni joululahjaksi”. ❤ 
Tästä jäi kyllä itsellekin ihan mahtava fiilis 😍

 

Maritta:

"Päivän hauskin tilanne🤣😂Nuori äiti tuli myymälään lasten vaunuja työntäen. Hän oli aiemmin ostanut meiltä SF:n vaalea sävyisen neuletakin,josta kovasti tykkäsi ja vielä , kun siinä oli taskut.👍Mitä kummaa tapahtuikaan,kun tuli pesun aika,niin hän sen päätti pestä pesukoneessa ja 40:ssä asteessa. Kertoi neuletakin kutistuneen tasaisesti ja etureunoihin oli muodostunut frillamainen reuna. Kysyin että kumpi vaunuissa nukkuu? Poikahan siellä oli ja 8kk:n ikäinen. Sanoin hänelle että ei muuta kuin Prinsessa tilaukseen kun on frillanuttukin valmiina ja tämähän on enne!🤭 Me naurettiin ja hän osti samanlaisen neuletakin, jota ilman ei voinut olla!

Ihana kohtaaminen🥰"

Ale:

"Ihana nainen oli löytänyt Dotsin, kun yritti etsiä missä kaikkialla on mosmoshia myynnissä. Hän heti astuttuaan myymälään meni alerekkijen luokse ja löysi ihanan mosmoshin jakun vaalealla kukkakuosilla. Hän oli niin innoissaan, että löysi alerekistä jotakin, vieläpä mos moshia. Kumpikin tiedettiin silti, että ei Dotsista pääse noi vaan pois ilman, että löytää kaikkea ihanaa uutuuksistakin. Olin varoittanut asiakasta ennen kun esittelin hänelle  beliz twiggy jakkua, että vaarana saatta olla täydellinen istuvuus ja rakastuminen. Omalla riskillä mentiin ja muutaman  ”omg” jälkeen todettiin, että jakku oli kuin hänelle tehty. No löydettyään kaksia jakkua piti heille löytää täydellinen ala osa ja mikä sen parempaan kun mosmoshin blake gallery pant. Täydellinen kombo täydelliselle mosmoshmimmille. Totesin naiselle, että miten ihana tapa aloittaa uusivuosi  löytämällä maailman ihanimmat vaatteet. Asiakas naureskeli ja totesi että tosiaan tämän kauppareissun jälkeen on tunne kun ansaitsisi koko maailman. Naureskeli myös, että eihän mies enää uskalla päästä häntä Dotsiin yksin kun tulee sieltä niin kissana ulos😄Tästä ihanasta naisesta tuli tänään uusi DOTS babe ja vaikka asuukin vähän pidemmällä, hän ei malta odottaa meidän tulevia iltoja ja takaisin tuloa meidän DOTSIN ihmeelliseen maailmaan 💕✨"

 

Tiina M:

”Tänään asiakas bongasi jo hyvissä ajoin Tuska-festareille asua!😎 farkut löytyi alesta ja siihen yläosaa lähdettiin rakentaa ja Danten nahkarotsi mitä luontevin valinta🖤 bonuksiakin oli kertynyt jo tilille ja niin alkoi ”säästöprojekti” nahkikseen sen kautta. Oli kiva nähdä nahkisrakastuminen kun alkoi silmät loistaa ja asu jo selkeästi rakentui asiakkaan silmissä.
Eli Dots tulee näkymään ehkä vähän uusissa genreissä ens kesänä! Dots rocks!”😎🎸🔥

 

Frida:

”Eilen meillä kävi uusi upea DOTS BABE asiakas ensimmäistä kertaa Helsingin liikkeessämme - kartoitimme hieman hänen tarpeitaan ja lähdimme sitten yhdessä tutustumaan valikoimaamme. Asiakas totesi, ettei hänen muotoiselle vartalolle löytyisi sopivia vaatteita, mutta pienen rohkaisun jälkeen päätyi hän kuitenkin sovituskoppiin. Kuten asiakkaallamme on meillä kaikilla joskus vaiheita, kun emme tunne oloamme täysin kotoisaksi omassa kehossa - asiakas olikin äärimmäisen kiitollinen siitä, että Dotsissa olemme rehellisiä ja haluamme aidosti auttaa asiakasta löytämään niitä ihania tuotteita, jotka eivät tunnu seuraavana päivänä virheostoksilta. Hän oli myös erittäin positiivisesti yllättynyt sovittamistamme vaatteita, jotka sopivat upeasti hänen kauniille vartalolleen. Tällä kertaa mukaan lähti kauan etsitty paitis ja hän aikoi tulla pian uudestaan mekko-ostoksille, kun tulee ajankohtaiseksi❤Tästä kohtaamisesta jäi niin hyvä mieli, sillä  asiakas antoi ihanaa palautetta ja hänen onnelisuutensa lämmitti sydäntä”🥰

 

Karoliina:

”Voi hitsi😂tää on on pakko jakaa! Täällä Egyptissä, El Gounassa ihana nainen tulee naapuripöydästä tervehtimään ja kysyy :”etkö sä ookin Turun Dotsissa töissä .. oon Porista .. mä muistan sut.. sain erinomaista palvelua kun kävin teillä!.”. ...ja  mä oon ihan äimän käkenä miten pieni tää maailma oikeesti on!”❤

 

Nora:
”Meidän eräs upea kantis tuli käymään tämän viikon alku puolella. Olimme jo viime viikolla keskustelleet, että hän olisi tulossa käymään paremmalla ajalla, jotta voisimme katsoa hänelle jotain yksinkertaista ja tyylikästä  arki/työkäyttöön sekä ensi viikolla tuleviin kuvauksiin. Tullessaan hänellä ei ollutkaan kauheasti aikaa ja piti toimia ripeästi. Muutaman kymmenen minuutin sovittelun jälkeen olimme tehokkaasti löytäneet hänelle useamman kauniin puseron, jakkupuvun ja kengät. Hän oli hyvin mielissään saamastaan palvelusta ja kehui sitä miten meillä hyvään palveluun kuuluu myös asiakkaan stailaus hänen tarpeittensa mukaan. Molemmille jäi hyvä mieli”✨🥰

Kiitos teille ihanat asiakkaat, saatte meidät ihan fiiliksiin! 

 

Tänään Siirillä oli puuhakas päivä ja kaikkien vastoinkäymisten ohessa tuli myös onnistumisia, verkkokauppaupasta saa nyt ostettua lahjakortteja ja saimme auki live chatin! Voi sitä hihkumisen määrää kun ensimmäinen asiakas oli linjoilla!

Dots fiilis verkkoon vol 1, ☑ 

 

Sydäntä lämmittävää on ollut myös se että tänään myymälöissä on poikennut asiakkaita jotka ovat tulleet ostoksille vain tukeakseen meitä ❤luulen että ette tiedäkkään miten miten tärkeitä nämä käynnit ja eleet olivat. Kiitollisena toistelemme toisillemme miten ihania asiakkaita meillä on, yhdessä me tästä selviämme❤

Toivon että myös muut yrittäjät ovat kokeneet tänään onnistumisia. 

 

Virtuaalisia halauksia ja aurinkoa kaikille, nyt jos koskaan on aika puhaltaa yhteen hiileen, selviämme tästä yhdessä. 

Tiina & babet 

 

Heading

Additional content